متن زیر مصاحبه همسپار با سرکار خانم فاطمه هاشمی مدیر وب سایت سردا  است.

  • در ابتدا تقاضا دارم خودتون رو معرفی کنید .

فاطمه هاشمی هستم ساکن شهر تهران . فارغ التحصیل از سمپاد و فارغ التحصیل رشته فیزیک دانشگاه امیرکبیر و الان  MBA میخونم.

  • تاریخچه فعالیت خود در حوزه کسب و کار را عنوان بفرمایید.

من از دوره تحصیل در مدرسه به فعالیت های علمی علاقه مند بودم. برگزاری نمایشگاه های علمی و سخنرانی و ارایه مقاله و … و از سال سوم دبیرستان تدریس رو شروع کردم که تا چند سال پیش ادامه داشت و بخاطر کمبود زمان تدریس رو از فعالیت های خودم حذف کردم.

از دوره شروع دانشگاه هم برگزاری برنامه های مختلف مثل سمینار و همایش و ایوند های یک روزه و چند روزه در دانشگاه و خارج از دانشگاه رو انجام دادم. در کنار اون برنامه تدریس و کارهای رصدی و همکاری با مجلات علمی و … البته از سال ۱۳۸۸ هم در کارگاه کوچکی تولید پیکسل های سفارشی مشتریان رو شروع کردم. من زیاد اهل توضیح دادن نیستم فقط بطور خلاصه باید بگم الان بعد از چند سال کار اصلیم تولید پیکسل با نام سَردا به صورت عمده به سفارش مشتریان بصورت B to B هست و همزمان گیفت شاپ نجومی به نام بلودات رو هم راه اندازی کردم. البته ایده های جالبی دارم که به مرور پیاده میکنم.

  • سردا به چه معناست و از کجا شکل گرفته است ؟

سَردا یک اسم هست که از نوجوانی در ذهنم بود. معنی خاصی نداره. معنی سردا رو کارهای امروز که انجام میدم میسازه!

  • در سردا چه محصول یا خدماتی می فروشید؟

در ابتدا فقط سفارش های پیکسل انجام میشد اما خوشبختانه امروز میتونیم در بیشتر حوزه های هدایای تبلیغاتی به مشتریان خدمات خوبی ارائه بدیم

  • پیکسل ها کجا به کار می آیند؟

پیکسل ایده ای موفق برای معرفی کار و فعالیت هست. در کمپین ها، گروه ها، انجمن ها، همایش ها، شرکت ها و حتی مراسم ها و بزرگداشت ها  قابل استفاده است.

پیکسل قابلیت تولید در اندازه های مختلف و طرح مورد نظر مشتری را دارد. این محصول می تواند به عنوان هدیه تبلیغاتی در نمایشگاه ها و نیز یادگاری برای دوستان و همچنین فروش در نمایشگاه های مختلف نیز کاربرد داشته باشد. همچنین میتوان به عنوان هدیه تبلیغاتی از آن استفاده کرد.

گروه ها با ارائه این نمونه از کارها می توانند با هزینه کم، و با طرح های بسیار متنوع به معرفی خود و یا درآمدزایی بپردازند.

  • چطور مواد محصولات تان را تأمین می کنید؟

احتمالا جالبه بدونین من چند سال گذشته برای اولین بار در ایران پیکسل رو تولید کردم و قبل از اون فقط وارد میشد. البته الان من هم به واردات اون روی آوردم بخاطر دردسرهای تولید و البته هزینه های بالای اون و دردسرهای احتمالی بعدی.

  • محصولاتتان را چطور به مشتریانتان در سراسر کشور می رسانید؟

دریافت سفارش از حدود ۸ سال پیش بصورت فایل روی سی دی و ایمیل انجام میشد و پس از آن از طریق پیام رسان ها اما با گذشت زمان سیستمی تحت وب سایت طراحی نمودیم که سفارش را بصورت آنلاین و سیستمی با داشتن دانش کم از اینترنت از مشتری دریافت و  از طریق پیک موتوری یا تیپاکس یا پست به اطلاعات تماس و آدرس ثبت شده ارسال می کنیم.

مشتری هم از طریق پیامک و ایمیل  و پنل کاربری اختصاصیش از وضعیت سفارش خود آگاه میشه!

  • سرمایه اولیه شما برای راه اندازی سَردا چقدر بود؟

تقریبا هیچی! شاید ۱۰۰ هزار تومان که حقوقم از راه تدریس بود رو استفاده کردم تا اولین دستگاهم رو بخرم و شروع کنم. اینم بگم که در ابتدا حتی چاپ هامو بیرون انجام میدادم و پرینتر یا دستگاه برش برای کارهام نداشتم. فقط یه دستگاه و اونم استاندارد نبود. چون دستگاه استاندارد گرون بود و نمیتونستم بخرم!

  • تا کنون توانسته اید به سود دهی برسید؟

سردا کار خدماتی محسوب میشه  و چون در ابتدا در منزل کار می کردم مسلما سود ده محسوب میشد. اما در ابعاد بالاتر و در دفتر مستقل امروزم هم بله سود ده هست و من تونستم کار دومم رو با درآمد کار اولم راه اندازی کنم که البته کار دوم به سود نرسیده.

  • چه عواملی را باعث موفقیت در کسب و کار خود می دانید؟

نمی دونم موفق شدم یا نه که بتونم بهتون جواب بدم. من فقط تلاش می کنم بهتر بشم و رشد کنم و کارهای بهتری انجام بدم.

  • چالش های عمده و نگرانی های خود را در مورد سردا بفرمایید؟

در مورد سردا نگرانی ندارم. دارم تلاش میکنم در زمینه تبلیغات وارد حوزه های مرتبط بشم. البته نه با عجله. اول بایدتخصص رو پیدا کنم و کم کم با اطلاعات و خیلی خوب ادامه بدم.  تنها مشکل اصلی ام مشکل زمان و سرمایه بیشتر برای فعالیت بیشتر هست.

تشکر و قدردانی از اینکه وقت تون رو به ما دادید.

منبع: همسپار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *